شيراز زيبا
شيراز شهر زندگي

نصب چيلر

چيلر دستگاهي است كه با يك سيكل تبريد-تراكم بخار، حرارت را از يك مايع ميگيرد. از مايع سرد بوجود آمده در يك مبدل حرارتي، در دستگاه هاي خنك كننده و هواسازها استفاده مي شود. چيلرها انواع مختلفي دارند از جمله چيلرهاي جذبي، چيلرهاي تراكمي، چيلرهاي صنعتي، ميني چيلرها و ... . چيلرها از اجزا گران قيمتي ساخته مي شوند و به همين دليل قيمت بالايي دارند.

نصب و راه اندازي چيلرها كاري تخصصي است كه انجام آن بدون شك به تجربه و مهارت نياز دارد. نكات نصب بسته به نوع چيلر متفاوت است. به عنوان مثال چيلرهاي تراكمي هوا خنك بايد در هواي آزاد باشند كه اغلب روي پشت بام ساختمان قرار داده مي شوند. در مقابل چيلرهاي تراكمي آب خنك بايستي در مكان مسقف باشند؛ به همين دليل در موتورخانه وقسمت تأسيسات ساختمان نصب و راه اندازي مي شوند.

 

مراحل نصب چيلر

مراحل نصب چيلر هاي جذبي و تركمي با توجه به تفاوتهايي كه با هم دارند، متفاوت است. در ادامه بصورت مختصر به نكات مهم در نصب هر كدام از اين انواع چيلر اشاره خواهيم كرد:

 

  • نصب چيلر تراكمي

بطور كلي چيلرهاي تراكمي در دو نوع هوا خنك و آب خنك وجود دارند. چيلر تراكمي هوا خنك، كه در آن كندانسور از نوع هوا خنك است، بايستي در هواي آزاد كار كند. به همين دليل چيلرهاي تراكمي هواخنك اكثرا بر روي پشت بام نصب مي شوند. در مقابل چيلرهاي تراكمي آب حنك بهتر است در مكان مسقف باشند مانند زير زمين. مهم است تا در مراحل ساخت بنا به تراز و مقاومت كف طبقه اي كه قرار است در آن تجهيزات چيلر نصب شود توجه لازم را كرد (گاهي اوقات چيلر در طبقه مياني ساختمان نصب و راه اندازي مي شود).

محل نصب چيلر تراكمي آب خنك بايستي در دسترس تاسيسات برقي ساختمان باشد و همچنين از تهويه روشنايي و امكان دسترسي راحت برخوردار باشد.

تراز بودن محل نصب قطعات به ويژه لوله هاي رانش مكش و پمپ بسيار مهم است. در محل اتصال آنها بايد از لرزه گير استفاده شود. نصب دماسنج براي پايش دماي آب ورودي خروجي برج خنك كننده و اواپراتور نيز اهميت زيادي دارد.

  • نصب چيلر جذبي

چيلرهاي جذبي عمدتا در موتور خانه و زيرزمين ساختمان نصب و راه اندازي مي شوند. رعايت نكات ايمني در نصب و استفاده از چيلرهاي جذبي بسيار مهم است و قطعات به محافظت نياز دارند. در استفاده از چيلر جذبي، قسمتهاي مختلف ساختمان با لوله به هم متصل هستند و سرماي توليد شده توسط چيلر با اين لوله ها و با استفاده از فن كويل به داخل محيط خانه منتقل مي شود.

 

 

ليست نكات مهم حين راه اندازي چيلر

مطابق با قوانين بايستي در حين مراحل نصب و راه اندازي بررسي هاي زير صورت گيرد:

  • كنترل نصب طبق نقشه هاي مدار برقي و مدار تبريد
  • كنترل تناسب طبق نفشه هاي طراحي
  • وجود تجهيزات ايمني وحفاظت طبق استاندارد
  • فضاي دسترسي مناسب اطراف چيلر
  • كنترل كننده نشت مبرد
  • مدارك ايمني دستگاه
  • بررسي عدم نشتي گازهاي مبرد به اتمسفر
  • كيفيت جوش و پرچ ها
  • كنترل عايقكاري
  • حفاظت تجهيزات در برابر گرما و آسيبهاي مكانيكي
  • بررسي نگهدانده هاي دستگاه از نظر اتصال مناسب و صحت عملكرد

 

هزينه نصب انواع چيلر چگونه محاسبه مي شود؟

همانطور كه ابتداي بحث اشاره كرديم، در مفايسه با ساير سيستم ها و دستگاه هاي سرمايشي، چيلر گرانتر است. اما راندمان بسيار بهتري دارد و در صورت نگهداري و بازبيني خرابي و نياز به تعميرات در چيلر كمتر است. براي تهيه چيلر، ميزان مساحتي كه قرار است تحت پوشش چيلر باشد، مساحت مكان نصب چيلر، ظرفيت آن و نوع كندانسور در قيمت خود چيلر موثر هستند.

هر چقدر چيلر گرانتر باشد، هزينه نصب و راه اندازي آن هم بيشتر است. بنابراين مواردي كه در بالا گفته شد و بر قيمت چيلر اثرگذار هستند، روي اجرت نصب انواع چيلر نيز تاثير مي گذارند. در سال جاري بازه هزينه نصب چيلر بين 500 هزار تومان تا 5 ميليون تومان است.

 

پس از نصب چيلر، بسيار مهم است كه قبل از شروع فصل گرما و براي راه اندازي مجدد حتما از عملكرد صحيح تمام اجزاء از جمله پمپ هاي برج خنك كننده، كندانسور و بخش هاي اپراتور مطمئن شويد. اين كنترل ها معمولاً طبق يك نقشه راه انجام مي شود كه آخرين مرحله آن كنترل كمپرسور است. در چيلرهاي هوا خنك برج خنك كننده وجود ندارد و در نتيجه راه اندازي اين نوع از چيلرها مسير ساده تري دارد.

 

چگونه بهترين نصاب چيلر در شهرمان را پيدا كنيم؟

با گسترش حضور متخصصين و مشتريان، اكثر افراد تمايل دارند كه مديريت و كنترل بيشتر كارهايشان، از فعاليت هاي بانكي گرفته تا درخواست تعميرات وسايل و تاسيسات، را از طريق اينترنت دنبال كنند.

در همه جاي دنيا پلتفرم هاي آنلاين درخواست خدمات حضور موثر و مفيدي دارند مانند استارت آپ خدمت از ما در ايران. ويژگي هاي مختلفي باعث ايجاد تمايز و رقابت بين اين پلتفرم ها مي شود. از جمله اين ويژگي ها مي توان به اين موارد اشاره كرد: پشتيباني به موقع و همه جانبه درخواست مشتريان، ارائه خدمات خاص به صورت شبانه روزي، حضور گسترده متخصصين هر خدمت در شهرهاي مختلف، ايجاد رقابت بين متخصصين براي ارائه خدمات به بهترين شكل ممكن و ... .

در بازارهاي خدمات آنلاين، متخصصين در شهرهاي مختلف در اين پلتفرم دوسويه با مشتريان خود در ارتباط هستند. يكي از مهمترين دلايل افزايش رضايت مشتريان "خدمت از ما"، شفافيت در قيمت گذاري و امكان پشتيباني و پيگيري روند كار اجرايي خدمت است. بنابرين مهم ترين مزيت "خدمت از ما" در كنار بررسي سوابق حرفه اي متخصصين، ايجاد شفافيت در تعيين قيمت پيش از نهايي شدن سفارش است.

همانطور كه گفتيم، ويژگي هاي بازار آنلاين خدمات، باعث مي شود تا يك رقابت بين متخصصين براي جلب رضايت مشتري وجود داشته باشد. بنابراين در هر خدمتي، به عنوان مثال نصب چيلر، متخصص سعي مي كند تا كار مطلوب مشتري را در كمترين زمان با بالاترين كيفيت و با حداقل هزينه ها انجام دهد؛ چراكه نظرات هر مشتري در صفحه شخصي آن متخصص، راهنماي انتخاب ساير مشتريان در آينده خواهد بود. علاوه بر اين وجود هر گونه مشكل و بدقولي در انجام خدمت توسط بخش پشتيباني دنبال ميشود و اگر تشخيص داده شود كه متخصصي تعهد كاري و يا تبحر لازم را ندارد، سفارش كار براي آن ارسال نخواهد شد.

فكر ميكنم با اين نكاتي كه گفته شد، واضح است كه بهترين جا براي پيدا كردن يك تعميركار يا نصاب چيلر كه هم مهارت داشته باشد و هم خوش قول باشد، همين پلتفرم هاي خدمات آنلاين است.

تمام همكاران تيم "خدمت از ما" همواره تلاش كرده اند تا خدمات مورد نياز مشتريان به بهترين شكل و در سريعترين حالت ممكن انجام شود. به بيان بيشتر مشتريان استفاده از اپليكيشن "خدمت از ما" بسيار ساده بوده و اكثر مشتريان تجربه خوبي از درخواست آنلاين خدمات داشته اند. براي استفاده از خدمات نصب، راه اندازي و نگهداري انواع چيلرها، درخواست خود را در "خدمت از ما" بدون پرداخت هزينه ثبت كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دريافت خدمات آنلاين،
موضوع:
[ ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۷:۱۶ ] [ تيم محتوا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی